Lär känna Henrik Möller - Ny nordisk försäljningschef hos AutoConcept

AutoConcept Marknad, 2021-02-19 14:02

Vi tog en pratstund Henrik Möller, som sedan 1 december 2020 är AutoConcepts nya nordiska försäljningschef. Vad gör han på fritiden? Vilka är de största fördelarna med våra garantier enligt honom? Och hur tror han att 2021 kommer bli? Allt detta får du veta här. 

Berätta lite om dig själv Henrik!

Jag heter Henrik Möller, är 39 år, och bor i centrala delarna av Göteborg tillsammans med min fru och min dotter på 1,5 år. Innan jag började min yrkesverksamma bana så pluggade jag i Lund och har en master i ekonomi därifrån. På fritiden umgås jag mycket med familj och vänner. Jag mår speciellt bra i köket och står gärna en hel lördagseftermiddag med något nytt spännande recept. Gör jag inte det så åker jag gärna skidor på vintern och hankar mig fram på golfbanan på sommaren.

Vad har du jobbat med innan du började hos oss på AutoConcept?

Efter studierna blev det rakt in i sälj och säljledning inom direktförsäljning med start i Österrike under 3 år. När jag flyttade hem stod valet mellan Göteborg och Stockholm men i grunden kändes det självklart, Göteborg var hemma. Sedan hemflytt 2012 så har jag arbetat med bland annat säljledning på Creditsafe där jag ansvarade för försäljningen i Sverige, på Sector Alarm som säljansvarig för den svenska verksamheten och nu senast på Inteleon (SMSPark) där jag ansvarade för sälj- och marknadsavdelningen.

Henrik_moller_200x450 färg

Vad är dina förväntningar med din nya tjänst?

Jag går in i min nya roll med en stor portion entusiasm och nyfikenhet! Branschen är ny för mig men med erfarenheter från både kreditgivning och försäljning via återförsäljare så tror jag att det finns saker jag kan bidra med. Starten har varit magisk med full fart in i hetluften!

Varför ska man som ÅF välja att teckna en garanti från AutoConcept tycker du?

Att teckna en garanti med AutoConcept är en trygghet, både för bilköparen och handlaren. Den ger bilköparen en förlängd trygghet över tid och skapar tillit till handlarens säljprocess. Den skapar förutsättningar för fler, mer effektiva och lönsamma affärer för bilhandlaren och garanterar en bra kundrelation mellan köpare och säljare - även efter bilköpet.

Att prata om fel som kan uppstå på fordonet i samband med försäljning kan vara knepigt, har du några säljtips till våra ÅF?

Att beröra potentiella framtida fel på bilen kan som sagt vara en utmaning, speciellt om man som säljare är osäker på kundens köpbeslut. Jag är helt övertygad om att just en garanti däremot inte behöver säljas in utifrån potentiella ”fel på bilen” utan garantin, som är en central del av bilköpet, bör därför kommuniceras precis för vad det är, en framtida trygghet för bilköparen.

En garanti är ett enkelt, tydligt och billigt sätt att försäkra sig mot framtida fel som kan uppstå på bilen. Bilköparen är också till mångt och mycket en rationell person, speciellt idag när en allt större del av köpbeslutet är taget innan ett eventuellt besök i hallen. Då tror jag genuint på en rak och tydlig kommunikation där man som säljare ser garantin som en precis lika naturlig del som försäkring, finansieringsmöjligheter eller till och med merförsäljning i form av vinterdäck.

Börjar man som säljare med sin egen inställning och förstår fördelarna med en garanti, så kommer även kunden att förstå värdet av den trygghet som AutoConcept erbjuder.

Avslutningsvis, hur kommer 2021 se ut tror du?

2021 kommer präglas av fortsättning på den tillväxtresa som AutoConcept är inne i. Det finns så oerhört mycket potential i både bolaget, människorna och produkterna att jag kan inte se annat än att vi kommer fortsätta kunna leverera produkter och tjänster som våra kunder verkligen efterfrågar. Det märks verkligen att engagemanget som jag känner från kollegor smittar av sig ut på marknaden!

Vi hälsar Henrik välkommen!

Vill du lära känna fler av oss som jobbar hos AutoConcept? Kommentera gärna!

Category:Lär känna oss på AutoConcept

Kommentarer: